Elektrikli Bisiklet Kaç KM Gider?
Elektrikli bisikletler günlük kısa seyahatlerde ihtiyacı karşılamada çok pratik bir çözüm yolu. Gerek kişisel gerekse de ticari amaçla kullanılan bu bisikletleri öne çıkaran özellikleri tam şarj edilmiş bir akü ile akü bitene kadar oldukça uzun mesafe gidebilmeleri. Peki ama bir akü kaç kilometre yol yapabiliyor İşte elektrikli bisiklet satan firmaların söyledikleri ve bizim test sonucumuz…
Elektrikli bisikletler günlük kısa seyahatlerde ihtiyacı karşılamada çok pratik bir çözüm yolu. Gerek kişisel gerekse de ticari amaçla kullanılan bu bisikletleri öne çıkaran özellikleri tam şarj edilmiş bir akü ile akü bitene kadar oldukça uzun mesafe gidebilmeleri. Peki ama bir akü kaç kilometre yol yapabiliyor İşte elektrikli bisiklet satan firmaların söyledikleri ve bizim test sonucumuz…
Modellerdeki maksimum km faklılığı neden kaynaklanıyor?
Şuan piyasada bir akü ile maksimum katettiği yol olarak iki çeşit elektrikli bisiklet bulunmaktadır. İlk çıkan modeller 40-50 km gidebilen modellerdir. Son çıkan modeller ise 80-100 km gidebilen modellerdir. Bu farklılığın sebebi tamamen akü büyüklüğünden kaynaklanmaktadır. Son çıkan modellerde çift akü bulunduğundan ya da iki aküyü birleştirip daha büyük tek bir akü kullanıldığından ilk modellere göre katedilen mesafe iki katına yani 80-100 km’ye çıkmıştır. Peki acaba gerçekten bir akü ile bu kadar yol gitmek mümkün mü
Bir akü ile 80-100 km gitmek mümkün mü?
Bizler test ettiğimiz bisikletin kataloğunda bir akü ile 80-100 km gidebileceğimizi okuduk. Bu rakam gerçekten yüksek olduğu için büyük bir heyecanla testimizi gerçekleştirdik. Elektrikli bisikletimizin test sonucunda yaptığı maksimum yol bu değerlerin malesef altında kaldı.
İşte test sonuçları maksimum gidilebilen yol
Bir akü ile gidebileceğiniz maksimum mesafe akünün büyüklüğüne göre değişir.
Şunu hemen belirtelim ki elektrikli bisikletin ön panelinde göstergelerin olduğu yerde hız göstergesi var ama katedilen yolu km olarak bize gösteren bir gösterge yoktu. Bı nedenle bizler test esnasında gittiğimiz yolları her gün Google Earh programından ölçerek bir akü ile ne kadar gidebildiğimizi hesapladık. Yalnızca düz yolda değil, yokuşta, engebeli arazide ve ara yollarda bir akü ile bitene kadar yol aldık. Sonuç olarak maksimum 70km gidebildik. Ama unutulmamalıdır ki yokuşlu yolda gitmek ya da sürekli dur kalk yapmak aküden daha fazla enerji alıyor ve bu durumda maksimum gidilebilecek km biraz düşüyor. Bu bahsedilen maksimum 80-100 km gidebilme olayı düz yolda ve tek kişi. Yani 70-80 kg olan bir sürücüyle düz bir yolda rahatlıkla 80 km’den fazla gidebilirsiniz. Yoksa bizim testlerde yaptığımız gibi normal kiloda bir sürücü ile tek kişi bazen yokuşlu ve engebeli yollarda sürmek hesaba katılırsa 70km civarında gidilebiliyor. Ama bu rakamlar bile günümüzde ihtiyacı kat kat karşılayabilir. Misal günde 10 km yapan biri için elektrikli bisikletin aküsü 1 hafta gider şeklinde bir yargıya varılabilir.
Şunu hemen belirtelim ki elektrikli bisikletin ön panelinde göstergelerin olduğu yerde hız göstergesi var ama katedilen yolu km olarak bize gösteren bir gösterge yoktu. Bı nedenle bizler test esnasında gittiğimiz yolları her gün Google Earh programından ölçerek bir akü ile ne kadar gidebildiğimizi hesapladık. Yalnızca düz yolda değil, yokuşta, engebeli arazide ve ara yollarda bir akü ile bitene kadar yol aldık. Sonuç olarak maksimum 70km gidebildik. Ama unutulmamalıdır ki yokuşlu yolda gitmek ya da sürekli dur kalk yapmak aküden daha fazla enerji alıyor ve bu durumda maksimum gidilebilecek km biraz düşüyor. Bu bahsedilen maksimum 80-100 km gidebilme olayı düz yolda ve tek kişi. Yani 70-80 kg olan bir sürücüyle düz bir yolda rahatlıkla 80 km’den fazla gidebilirsiniz. Yoksa bizim testlerde yaptığımız gibi normal kiloda bir sürücü ile tek kişi bazen yokuşlu ve engebeli yollarda sürmek hesaba katılırsa 70km civarında gidilebiliyor. Ama bu rakamlar bile günümüzde ihtiyacı kat kat karşılayabilir. Misal günde 10 km yapan biri için elektrikli bisikletin aküsü 1 hafta gider şeklinde bir yargıya varılabilir.
Elektrikli bisikletin maksimum gittiği yolu artırmak için neler yapabiliriz?
Akü performansı sürüş biçimine de bağlıdır.
Elektrikli bisikletinizde gereksiz yük bulundurmayın. Fazla yük aküden daha fazla enerji harcanmasına sebep olacağından bagajda gereksiz yük taşımayın.
Bisikletinize iki kişi binmeniz durumunda, bir akü ile katedebileceğiniz maksimum yol yarı yarıya düşer. Örneğin 60 kilo olan birisi dolu bir aküyle yaklaşık 80 kilometre gidebilecekken, bu mesafe; iki kişi binilen bisikletlerde ve ya kilosu daha fazla olan sürücülerde haliyle düşecektir. Çünkü ne kadar ağırlık olursa, elektrik sarfiyatı da o kadar artar.
Bu nedenle gerekmedikçe bisikletinize iki kişi binmemeye çalışın. İki kişi binmeniz gerektiği durumlarda elektrikli bisikletinizin taşıyabileceği maksimum yük miktarını aşmamaya özen gösterin.
Mecbur kalmadıkça yokuşlu yolları tercih etmemeye çalışın.
Mümkünse eğimi az olan yolları tercih edin.
Bu nedenle gerekmedikçe bisikletinize iki kişi binmemeye çalışın. İki kişi binmeniz gerektiği durumlarda elektrikli bisikletinizin taşıyabileceği maksimum yük miktarını aşmamaya özen gösterin.
Mecbur kalmadıkça yokuşlu yolları tercih etmemeye çalışın.
Mümkünse eğimi az olan yolları tercih edin.
Yokuşlu bir yol çıkmanız gerektiğinde tam gaz vermekten kaçının.
Yokuşlu yolları ne olursa olsun yarım gazla çıkın.
Yokuşun dik olduğu yollarda pedal çevirmekten kaçınmayın. Yokuşlu yollarda pedalla motora yardım etmek aküden alınan enerji miktarını büyük ölçüde azaltır.
Yokuşlu yolları ne olursa olsun yarım gazla çıkın.
Yokuşun dik olduğu yollarda pedal çevirmekten kaçınmayın. Yokuşlu yollarda pedalla motora yardım etmek aküden alınan enerji miktarını büyük ölçüde azaltır.
Elektrikli bisiklet ilk kalkışta normalden daha fazla enerji harcar. Bu yüzden çok fazla dur kalk yapmanız aküyü çabuk bitirir. Bu da bir akü ile yapabileceğiniz yol miktarını düşürür.
İlk kalkışlarda gaza çok yüklenmeyin.
Birden tam gaz vermek yerine bisiklet hızını aldıkça hafif hafif gaz vermeyi arttırın.
Bisiklet hızını almadan tam gaz vermeyin.
Birden tam gaz vermek yerine bisiklet hızını aldıkça hafif hafif gaz vermeyi arttırın.
Bisiklet hızını almadan tam gaz vermeyin.
İlerde durmanız gerekecek yollarda gaz verip fren yapmak yerine, gazı kesip boşta giderek bisikletin o mesafede kendiliğinden durmasını sağlayın. Örneğin ilerde yanan kırmızı ışığı 50metre önceden gördüyseniz gazı kesip bisikletin ışığa kadar boşta gitmesini sağlayın. Zaten ışığa geldiğinde kendiliğinden durmuş olacaktır.
Akünüz bitmeden şarj etmeyin. Tam bitmeden şarj olan akülerin ömrü kısalır ve performansı düşer.
Akünüz az kaldığında tamamen bitmesini sağlarken yolda kalmamak için arka tekeri ayaklıkla havaya kaldırıp gaz vererek akünün boşalmasını sağlayabilirsiniz.
Akünüz az kaldığında tamamen bitmesini sağlarken yolda kalmamak için arka tekeri ayaklıkla havaya kaldırıp gaz vererek akünün boşalmasını sağlayabilirsiniz.
Yalnızca firma tarafından elektrikli bisikleti alırken size verilen şarj aletini kullanınız.
Farklı şarj aletleri kullanmak düşükyüksek akıma neden olabileceğinden akünüzün performansı ve gidebileceği km mesafesi düşer.
Farklı şarj aletleri kullanmak düşükyüksek akıma neden olabileceğinden akünüzün performansı ve gidebileceği km mesafesi düşer.
0 yorum :